Wednesday, October 21, 2015

Bercampur-baur

Salam.

Minggu ni aku rase mcm celaru, keliru, membisu, membuntu, dan lain-lain.
aku xtau knape. first aku nk resign kerja. second boss aku x bagi resign. third mak aku sentiasa sokong aku. fourth aku terkenang kisah silam yang berlaku pada event terbesar dalam hidup aku.
Okey, antara 4-4 benda ni, yg paling celaru pasal aku nk resign la kn. Nak tau sebab ape aku resign? sebab mak aku xde org jaga. Dia setel kan kantin, beli barang banyak gila woo. Sebab dapat tender baru masak untuk Nepal pnye pekerja. 1 hari 2 kali masak untuk 100 orang. Aku balik weekend hari tu dh macam lori dah krete kt rumah tu. Tu la yg aku rase this is the time for me to back at home and help them. Bak kata akak tmpat aku keje ni "Its not secrifice, its your duty as a son". Yeap! I agree! So aku rase aku kene lepaskan jawatan aku sekarang ni. Mungkin akan membantut kan karier aku. tapi xpe lah. Rezeki ada d mana2. Yang penting usaha.
Lagi satu aku rase dah xde mood nak keje. haha. Jahat gila. dh tahu nk resign end of this month terus xde mood nk keje. xbaik sungguh. kpd readers2 jgn tiru aksi aku ni. x bagus ye. Wlau mcm mana pn aku cuba la ikhlas kan hati untuk kerja. siapkan ape yg patut untuk projek cuti sekolah ni. at least memudahkan org yg baru masuk nanti. Kalau kita mudahkan kerja orang, InnSyaAllah Allah mudahkan kerja kita. hehe.

Rumah sewa pon ak xtau mcm mane nk ckp. susah nk cari org ganti aku ni. lagi pon aku xtahan la bau rokok dak roomate aku ngn housemate aku hisap. bilek aku ade tingkap and kt belah luar tingkap tu ade brandar. So mereka hisap di situ. pengudaraan dalam bilek aku tercemar la. x tahan siak hari2 cm tu. dh la rumah flat. lagi satu budak bilek sbelah aku tu adoi. pengotor kot? aku tgok baju, seluar, spender, boxer, plastik, segala bagai smua main campak2 je. kt ruang tamu plak tu. kang aku buang kang bergaduh plak nanti. Kemon la wei. Common sense sikit. Asal aku suruh kemas sikit msti diorang ckp "biase la student". wei lahanat, aku pn dulu student jgk. xde la smpai cm ni skali. Kalau tempat sampah aku x kisah la kn nk kotor ke ape ke. ni tidak, riang tamu dh mcm tempat sampah aku tgok. plastik slumber ayam je bia kt ruang tamu. Kiwak sungguh. moga diorang berubah la lepas aku keluar.

Ni lah blok rumah aku ye. di Seksyen 7, Shah Alam.

Rase x sabar pula nk balik joho. mcm sireh pulang ke ganggang. haha. at least aku boleh jaga parents aku. memang aku xbisa jauh daripada mereka. sebab zaman aku blaja dulu dh puas aku berjauhan dgn mereka. cukup la. kali ni aku nk berdamping dgn mereka pula. mereka dh tua. ayah aku drive jauh2 mmg xboleh dah sebab efek dripada accident dulu.

Sumber segal-galanya. Thanks because always at my back through thin and thick. I love you MOM 'n DAD!



Doa kan lah kebahagian aku. Thanks.

Adios. =)

"Utamakan yang lebih utama dahulu"

1 comment:

  1. its ok..always believe on "bila kita mudahkan urusan org, Allah akan mudahkan urusan kita"..rezeki ada kat mana2 je...always make your family your priority...

    ReplyDelete